Είναι γνωστή η προσφορά των μεταναστών στο κτίσιμο, κυριολεκτικά, της Αμερικάνικης οικονομίας. Άφθονο και φθηνό εργατικό δυναμικό από την Αφρική, αλλά και από τον υπόλοιπο κόσμο, ιδιαίτερα από την Ευρώπη και την Κίνα. Μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, και ενώ η Ευρώπη μετρούσε τις πληγές της, η Αμερική βρισκόταν σε οργασμό δημιουργικότητας και οικονομικής ανάπτυξης. Τα επόμενα χρόνια η Αμερική «συνέλεγε», προσφέροντάς δελεαστικά οικονομικά κίνητρα, τους μεγαλύτερους επιστήμονες από όλο τον κόσμο να εργαστούν σε πρωτοποριακά έργα της. Η Αμερική ήθελε να κτίσει όχι μόνο την ισχυρότερη οικονομία αλλά και το ισχυρότερο brand στον κόσμο. Και το έκανε με στρατηγική.
#BRIC brand value: (rank) 2 China -2% 7 India +32% 11 Brazil -17% 18 Russia -31% (#USA No.1) pic.twitter.com/CyH0T4DVGV
— Curtis S. Chin (@CurtisSChin) January 25, 2016
Σήμερα κανείς στον πλανήτη δεν συσχετίζει
τον Andy Warhol με την Σλοβακία,
τον Steve Jobs με την Συρία,
το άγαλμα της ελευθερίας με την Γαλλία
το World Wide Web με την Μ. Βρετανία (Timothy John “Tim” Berners-Lee)
για να αναφέρω μόνο μερικά παραδείγματα.
Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα, το οποίο με παρακίνησε να καταγράψω αυτές τις σκέψεις, είναι μία «λεπτομέρεια» στο κύκνειο άσμα του David Bowie, Lazarus. Ο David Bowie ήταν ένα παγκόσμιος καλλιτέχνης, αλλά Άγγλος στην καταγωγή. Σε παλαιότερα τραγούδια του ο καλλιτέχνης αναφέρθηκε ξανά στην Αμερική. Στο εν λόγω τραγούδι, το οποίο ήταν εξαιρετικά ιδιαίτερο και συμβολικό, προτίμησε να κάνει αναφορά στην ζωή του στην Νέα Υόρκη, και όχι σε κάτι που να σχετίζεται με την Μ.Βρετανία. Αναφέρει χαρακτηριστικά :
"...από την τότε που πήγα στην Νεα Υόρκη ζούσα ως βασιλιάς..."
photo: Country Brand Index
Της Αμερικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου